Skip to content Skip to footer

تمیز کردن اتو

تمیز کردن کف اتو با استفاده از نمک


بیشترین قسمتی که در اتو ها در معرض کثیف شدن است کف آن ها است، با این روش ساده شما می توانید هر گونه دوده یا سیاه شدگی و کثیفی را از سطح آن پاک کنید. برای این کار احتیاج به مقداری نمک، یک حوله و دستمال کاغذی ضخیم خواهید داشت. دستمال کاغذی ضخیم را روی حوله قرار دهید و نمک را روی دستمال کاغذی بریزید، اتو را روی داغ ترین دمای ممکن تنظیم کنید و آن را به صورت دورانی روی نمک ها بکشید، خواهید دید که سیاه شدگی ها و دوده ها به سادگی از کف اتوی شما پاک خواهد شد.




تمیز کردن کف اتو با استفاده از نمک و سرکه


برای لکه های قدیمی تر و کهنه باید از ترکیب نمک و سرکه برای تمیز شدن کف اتو استفاده کنید. مقداری سرکه را درون یک ظرف ریخته و آن را روی شعله گاز قرار دهید، در حالی که سرکه در حال گرم شدن است نمک را به آن اضافه کنید، وقتی محلول به دما جوشش خود رسید زیر آن را خاموش کنید و بگذارید تا کمی سرد شود، سپس با استفاده از یک پارچه نرم و لطیف محلول را به صورت دورانی به کف اتو بکشید تا دوده ها و آلودگی ها از کف آن پاک شوند.




تمیز کردن منافذ خروج بخار اتو


اگر از آب تصفیه نشده برای اتوی خود استفاده نکنید، بعد از مدتی رسوب های موجود در آب در این مجراها ته نشین می شوند و سوراخ های خروج بخار اتوی شما را می بندد، این مشکل در طولانی مدت هم می تواند برای اتوی شما به وجود بیاید، برای این که بتوانید این مجرا ها را باز کنید، احتیاج به محلول گفته شده در مرحله قبل و تعدادی گوش پاکن خواهید داشت. گوش پاک کن ها را به محلل آغشته کنید و مجرا ها را به وسیله آن پاک سازی کنید.




تمیز کردن کف اتو با جوش شیرین


اگر می خواهید کف اتوی خود را مثل روز اول صاف و براق و صیقلی ببینید، می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب استفاده کنید، به این ترتیب که به مقدار مساوی آب و جوش شیرین را با هم مخلوط می کنید تا به حالت خمیری در بیاید، سپس با استفاده از یک پارچه نرم خمیر به دست آمده را به کف اتو بمالید، چند دقیقه صبر کنید تا خمیر کمی خشک شود، سپس با یک تکه پارچه تمیز خمیر را از روی سطح بردارید تا سطح صاف و صیقلی مورد نظرتان به دست بیاید.




استفاده از محلول آب مقطر و سرکه در مخزن اتو


برای این که بتوانید سلامت فنی اتوی خود را تضمین کنید می توانید هر چند وقت یک بار از محلول آب مقطر و سرکه در مخزن اتو استفاده کنید، البته باید دقت کنید وقتی این محلول درون مخزن اتو وجود دارد نباید لباس های خود را اتو کنید بلکه بایدآنقدر ات را رو یک دستمال به درد نخور کشید تا آب موجود در مخزن خالی و مجراهای داخلی اتو شما پاک شود.





منبع

نویسنده

در میان گذاشتن نظر

آموزشگاه خیاطی کلبه هنر

شرق تهران – میدان رسالت, ابتدای خیابان بختیاری(سامان) پلاک ۳۷۱ زنگ سوم

شماره تلفن
۰۲۱-۷۷۸۹۴۴۲۹
۰۲۱-۷۷۸۰۶۳۲۴

شماره موبایل
۰۹۳۸۸۴۵۵۱۵۹

ساعات کار

شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح تا ۹ شب
پنجشنبه ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر

سازمان فنی وحرفه ای کشور

آموزشگاه خیاطی کلبه هنر

در شرق تهران با مجوز رسمی‌ از سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور

۱۴۰۲ – آموزشگاه خیاطی کلبه هنر